Burgaz-Dedeağaç boru hattı inşaatı Bulgaristan’ın söz konusu proje için daha iyi ekonomik çevre koşulları talebi yüzünden ertelenmiş durumda. Samsun-Ceyhan petrol hattı şu anda inşa ediliyor ama Rus tarafının burada hissesi yok. Ancak, üzerinde anlaşmaya varılacak bir mutabakat zaptı, Türk olmayan (Rus-İtalyan) şirketlere boru hattının yüzde 50’lik hissesine sahip olma şansı verebilir. Her iki proje de çok farklı, birbirine rakip projeler olarak görülmesine rağmen bu iki boru hattını tek bir merkezden yönetme fikri, eğer boru hatlarının rolleri çok iyi tanımlanırsa çok da anlamsız görünmüyor. Boru hatlarından birinden yüksek oranda sülfür içeren ham petrol, diğerinden de düşük oranda sülfür içeren ham petrol pompalanabilir.Öte yandan, Türk boru hattı petrolü, Türkiye’nin dünyanın en büyük limanı haline getireceği Ceyhan’a kadar taşıyacak. Gelecekte Karadeniz’deki petrol transitinin yılda bir buçuk milyar varil civarında olacağı tahminini yürüten Türkiye’nin boru hattından verilecek petrol miktarı konusunda garanti istemesinden dolayı bu konuda yürütülen müzakereler o kadar da kolay geçmemekte.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder